Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.11.2020, Jan Vítek, aktualita
Do sestavy testů 3DMarku přibyl další test, který bude bezpochyby široce využíván i pro porovnání výkonu nejnovějších generací grafických karet AMD a NVIDIA. Jedná se o DirectX Ray Tracing. 
Tomcat2 (656) | 2.11.202019:42
Tohle je pěkně debilní test...ten Depth od Field si mohli odpustit, nic tam není vidět...
Odpovědět5  0
batmaster (699) | 2.11.202018:06
Zdá se mi to, nebo je to rozmazaný hnus.
Člověk by čekal ostrou a čistou grafiku když už je to ­"demo­" Ray­-Tracingu, alespoň takovou, jaká je na load screenu.

Jestli má takhle vypadat budoucnost grafiky ...
Odpovědět4  0
Choakinek (1675) | 2.11.202019:16
Je to zatím v plenkách.

Takhle nějak to bude za několik let vypadat. Odmysli si šum, neostrost a statickou scénu s dynamickou kamerou ­(ta scéna bude standardně animovaná, žádné zmražení­) a jsi doma ;­-­).
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 2.11.202021:01
Jenže podobně v plenkách je i herní ­"využití­". Osobně čekám ­(a doufám­) že cyberpunk snad bude první hrou, motivující hráče k nákupu RT hardwaru. ­(žádná jiná z ­"podporovaných­" zatím důvod neposkytla­)
Odpovědět2  0
Choakinek (1675) | 3.11.202017:26
Právě že když na to musí mít herní titul nějakou speciální podporu, tak to dokazuje, že to je v plenkách. Za několik let to prostě bude standard. Nikdo pro to nebude dělat speciální podporu a herní lokace, aby si to hráč mohl užít.

I když rasterizace se za ty roky posunula o opravdu velký kus dopředu, s ray tracingem se to nedá srovnat. Rasterizace je jen sofistikovaný systém fejků, ray tracing je realitě mnohem blíž.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 3.11.202018:06
Souhlas, RT ­(tedy pravé RT, což tohle zatím až tak úplně není­) bude realističtější. Ovšem je otázkou, o kolik to zlepší herní zážitek.
A­) rasterizace prošla skutečně obrovským vývojem. Když je rozumně aplikovaná, získáte realisticky vypadající scénu, včetně stínů a odrazu třeba v louži. Dost fotorealistický, abych viděl jak to vypadá za rohem. Ano, není to přesné. Ano, RT to ukáže opravdu reálně. Ale jestli to stojí za použitý výpočetní výkon, toť otázka.
B­) Druhá věc je tendence brát odrazovou plochu jako rovnou. zrcadlo, sklo, nebo i ta vodní hladina. Jenže ona v reálu rovná není a odraz zdaleka není perfektní. ­(s vyjímkou odrazu o 180, jako když koukáte do zrcadla, tam zkreslení vidět nebývá, nebo jen malé. Ale třeba odraz ulice šikmo o výlohu je zkreslený až až.
C­) A čeho se děsně bojím: Tvůrci se budou chtít ukázat, jak jsou ­"in­" a ­"haj tech­" a narvou do hry miliony blikátek a odrazů, aby se ten RT využil. A ve výsledku to nebude vypadat reálně, ale jen divně. ­(je rozdíl, hra z hi tech budoucnosti, jako detroit become human, cyberpunk, či něco jako deux ex a prey, tam by to člověk logicky čekal, ale neonový středověk nebo fantasy mě děsí­)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.